2012. november 3., szombat

Ubuntu 12.04: alapértelmezetten magyarul

Még béta volt az Ubuntu 12.04, amikor megírtam, hogy én miként telepítem preseeding használatával.
Akkoriban volt benne egy kis hiány: szólt, hogy a telepítő (debian-installer) nincs teljesen magyarra fordítva. Gondoltam, ez majd javul - de nem. Így az előző cikkben megadott preseeding fájl használatával mindmáig rákérdez, hogy tutira magyarul akarjuk-e? Ez meg zavart, így a fájl elő két sorát átírtam:
d-i debian-installer/locale string en_US
d-i localechooser/supported-locales hu_HU, en_US.UTF-8, de_DE.UTF-8
Igen ám, de így a rendszerünk alapértelmezetten angol. Szomorú. Mit tehetünk ellene? Írjuk át az /etc/default/locale fájlt:
LANG="hu_HU.UTF-8"
LANGUAGE="hu_HU.UTF-8"
És még esetleg egy
sudo dpkg-reconfigure locales
Akkor ez is megvan.

Nincsenek megjegyzések: