2013. február 27., szerda

Gép leállítása, amikor valaki (más) be van jelentkezve - Ubuntu 12.04

Az én felhasználóim egy része (a tanárok) gyakran csak a szünetben ül a gép elé, mondjuk két percre, aztán elfelejt kijelentkezni. Aktiválódik a képernyővédő és a zárolás. A következő odaülőnek két lehetősége van: megadja a jelszót, vagy "felhasználót vált".
Hogy lehet bejelenkezett felhasználók esetében leállítani a gépet a bejelentkezőképernyőről?

A 10.04 legalább elmondta hogy "System policy prevents to stop computer when other users are logged in" - ha jól emléxem. A lightdm méla kussban marad ha olyankor kattintasz a kikapcsolás-gombra, amikor más is be van jelentkezve.

A megoldást két ötletből ollóztam össze:
Az egyik szerint írunk egy policy-t, ami megengedi a users csopot tagjainak a gép leállítását.
#/var/lib/polkit-1/localauthority/50-local.d/console.pkla

[Stop the system when multiple users are logged in]
Identity=unix-group:users
Action=org.freedesktop.consolekit.system.stop-multiple-users
ResultActive=yes

[Restart the system when multiple users are logged in]
Identity=unix-group:users
Action=org.freedesktop.consolekit.system.restart-multiple-users
ResultActive=yes

A másik meg az volt, hogy a lightdm felhasználót is helyezzük be az users csoportba.

'szt  ennyi:)

(jaj, ez a cikk véletlen a piszkozatok közt maradt jó sokáig)

Nincsenek megjegyzések: