2015. október 15., csütörtök

Nyílt forráskódú operációs rendszerek alkalmazási lehetőségei a köznevelési intézményekben

Tavaly ilyenkor rohammunkában készítettem tananyagot a fenti címmel. A feladatom az volt, hogy Linux-hoz nem értő iskolai rendszergazdáknak készítsek bevezetőt iskolai rendszerek üzemeltetéséről, ez a címben jelzett főprojekt egyik részeként valósult meg. Pár napja publikálták a cuccot, úgyhogy ide is elhelyezem a kapcsolódó linkeket.

A tananyag főleg Ubuntu 14.04 alapú, de a specifikáció miatt foglalkoztam OpenLab és SuliX rendszerrel is. A megrendelő csak nagyon kevés videót kért, de én jó sokat csináltam, és szerintem az a tanagyag legértékesebb része.

Maga a tananyag: http://moodle.sulinet.hu/course/view.php?id=142
A teljes projekt: http://hirmagazin.sulinet.hu/hu/s/opensulinet

És a videók:


  1. Linux bevezetés
  2. Hálózati alapszolgáltatások
  3. Homogén Linux hálózatok
  4. Heterogén (Linux+Windows) hálózatok

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Gratulálok, majd átnézem őket, jó pap is holtig tanul :-)